Trust and Satisfaction in Online Tourism Consumption

Authors

  • Ana Alice Domenech Oneto Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro
  • Jorge Brantes Ferreira Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro
  • Cristiane Junqueira Giovannini Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro
  • Jorge Ferreira da Silva Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro

DOI:

https://doi.org/10.7784/rbtur.v9i2.738

Keywords:

Trust. Tourism. e-Commerce. Purchase Intention. Consumer Behavior.

Abstract

Despite its growing importance, there is still a gap in the literature about the motivations and barriers involved in the e-commerce of tourism-related services and products. The central purpose of this study is to evaluate trust and its anteced-ents role in the formation of the intention of purchasing travel products and services on the Internet. Structural equations modeling performed with data from a survey of 292 previous buyers of online tourism products and services was used to test the proposed model. The results point towards significant relationships between trust and the other addressed con-structs, particularly security and satisfaction, most of which were found to significantly influence the intention to purchase tourism-related services or products online.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana Alice Domenech Oneto, Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro

Mestre em Administração de Empresas pela PUC-Rio

Jorge Brantes Ferreira, Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro

Doutor em Administração de Empresas pelo COPPEAD, URFJ; Mestre em Engenharia Elétrica pela PUC-Rio; Graduado em Engenharia Elétrica pela PUC-Rio; Professor do Departamento de Administração da Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro.

Cristiane Junqueira Giovannini, Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro

Doutoranda do programa de pós-graduação em Administração de Empresas da IAG/PUC-Rio. Mestre em Administração de Empresas pela PUC-Rio.

Jorge Ferreira da Silva, Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro

Professor Titular do programa de pós-graduação em Administração de Empresas da IAG/PUC-Rio. Pesquisador PQ-1A do CNPQ. Presidente da Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Administração (ANPAD). Doutor em Engenharia Industrial pela PUC-Rio.

Published

2015-08-27

How to Cite

Oneto, A. A. D., Ferreira, J. B., Giovannini, C. J., & da Silva, J. F. (2015). Trust and Satisfaction in Online Tourism Consumption. Revista Brasileira De Pesquisa Em Turismo, 9(2), 221–239. https://doi.org/10.7784/rbtur.v9i2.738

Issue

Section

Articles