Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism

Authors

  • Glauber Eduardo de Oliveira Santos Fundação Instituto de Pesquisas Econômicas - FIPE
  • Moisés Diniz Vassallo Fundação Instituto de Pesquisas Econômicas - FIPE
  • Wilson Abrahão Rabahy Fundação Instituto de Pesquisas Econômicas - FIPE

DOI:

https://doi.org/10.7784/rbtur.v3i3.206

Keywords:

Perceived value. Repurchase intention. Tourism demand. Inbound tourism. Tourism in Brazil.

Abstract

This study aims to measure the influence of Brazilian tourism product’s characteristics on the inbound tourist’s perceived value and the intention to return. An empirical study was carried out using a large database contents on international tourism behavior. The logit binomial model was used for estimation. As a result it was found that some of the most relevant characteristics of Brazilian tourism product are hospitality, accommodation, nightlife, public safety and tour guides. Among the least significant aspects are public transport, highways, communication system and tourist signage.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Glauber Eduardo de Oliveira Santos, Fundação Instituto de Pesquisas Econômicas - FIPE

Bacharel em Turismo pela Escola de Comunicações e Artes (ECA) da Universidade de São Paulo (USP), mestre em Ciências da Comunicação na linha de pesquisa de Turismo e Lazer pela ECA-USP. Atualmente cursa doutorado em Economia do Turismo e do Meio Ambiente na Universidade das Ilhas Baleares, Espanha. É professor efetivo do Centro de Educação Tecnológica de São Paulo (CEFET-SP) e pesquisador da Fundação Instituto de Pesquisas Econômicas da USP. Atua na área de Economia do Turismo, especialmente em atividades de pesquisa, gestão pública, planejamento de destinos, estatística, consultoria e educação.

Moisés Diniz Vassallo, Fundação Instituto de Pesquisas Econômicas - FIPE

Economista pela Faculdade de Economia e Administração da Universidade de São Paulo (FEA-USP), mestre em Engenharia de Infraestrutura Aeronáutica pelo Instituto Tecnológico de Aeronáutica (ITA). Pesquisador da Fundação Instituto de Pesquisas Econômicas (FIPE).

Wilson Abrahão Rabahy, Fundação Instituto de Pesquisas Econômicas - FIPE

Professor titular da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Pesquisador da Fundação Instituto de Pesquisas Econômicas (FIPE).

Published

2009-12-31

How to Cite

Santos, G. E. de O., Vassallo, M. D., & Rabahy, W. A. (2009). Determinants of perceived value and repurchase intentions in brazilian inbound tourism. Revista Brasileira De Pesquisa Em Turismo, 3(3). https://doi.org/10.7784/rbtur.v3i3.206