WHY RISK WHY NOW? CONCEPTUAL PROBLEMS AROUND THE RISK PERCEPTION IN TOURISM INDUSTRY
DOI:
https://doi.org/10.7784/rbtur.v5i1.403Palavras-chave:
Tourism. Risk. Modernity. September 11th. Terrorism.Resumo
Even though the risk perception theory has been coined by Cognitive Psychology and widely used during more than 40 years, only after September 11th 2001 the term risk was borrowed to tourism fields. The psychological and symbolic impacts that generated the WTC attacks drew the attention of many scholars concerned by the destination image. However, based on assumptions that need to be revisited, this body of knowledge rests on shaky foundations simply because its working definition of risk seems not to be correct. In addition, risk perception theory nourishes a discourse enrooted in a radicalized construction of otherness whose characteristics scare us. To some extent, risk perception theory in tourism has much to say but in fact some previous points should be previously discussed.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Pública Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional (CC BY 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).