The many perspectives on the concept of boutique hotels

Authors

  • Ricardo Barbosa Angeli UNINOVE
  • Ricardo de Gil Torres Universidade Anhembi Morumbi
  • Ricardo Frota de Albuquerque Maranhão Universidade Anhembi Morumbi

DOI:

https://doi.org/10.7784/rbtur.v6i3.550

Keywords:

Hospitality, Boutique hotel, Renovation, Experience economy.

Abstract

The hospitality industry needs from time to time to renovate its installations. There is no better moment for a marketing repositioning. This paper presents an exploratory study on how the boutique hotel concept is understood by researchers from different countries. Due to independent hotels agility in implementing innovations, it was considered the possibility of part of this segment adopting the boutique model to improve competitiveness against hotel chains. It was found that there is no single understanding of boutique hotel meaning. Nevertheless, small and fancy hotels with unique design and customer service are usually considered boutique hotels. Unique experience is also mentioned as an ingredient to a boutique hotel.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ricardo Barbosa Angeli, UNINOVE

Mestre em Hospitalidade – UAM, Professora do Curso de Tecnologia em Hotelaria e Turismo - UNINOVE

Ricardo de Gil Torres, Universidade Anhembi Morumbi

Doutor em Administração pela EAESP/FGV, Professor do Mestrado em Hospitalidade - UAM

Ricardo Frota de Albuquerque Maranhão, Universidade Anhembi Morumbi

Doutor em História e Mestre em Ciências Sociais pela Universidade de São Paulo, é atualmente professor doutor da Universidade Anhembi Morumbi na Graduação em Gastronomia, na Pós-graduação em Padrões Gastronômicos e no Mestrado em Hospitalidade, sendo também coordenador do Centro de Pesquisas em Gastronomia Brasileira, atuando principalmente nos seguintes temas: Alimentação, Gastronomia, História da Alimentação e da Gastronomia, Cultura Brasileira e História do Brasil

Published

2012-12-01

How to Cite

Angeli, R. B., Torres, R. de G., & Maranhão, R. F. de A. (2012). The many perspectives on the concept of boutique hotels. Revista Brasileira De Pesquisa Em Turismo, 6(3), 305–321. https://doi.org/10.7784/rbtur.v6i3.550