Management of Tourism Destinations

conceptual aspects

Authors

  • Nathália Körössy Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), Recife, PE, Brasil. https://orcid.org/0000-0002-0566-2500
  • Luciana Araújo de Holanda Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), Recife, PE, Brasil. https://orcid.org/0000-0001-7312-5267
  • Itamar Dias e Cordeiro Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), Recife, PE, Brasil.

DOI:

https://doi.org/10.7784/rbtur.v16.2609

Keywords:

Tourist destination, Tourist destination management, Tourism management, Management organization, Tourist organization

Abstract

The induction of local development through tourism does not depend only on natural and cultural resources, but mainly on actions capable of transforming these resources into tourist products and experiences, with a view to the competitiveness of the tourist destination. The planning and execution of these actions consist of the destination management process, conducted by the Destination Management Organizations (Dmo). This paper aims to review and discuss the main conceptual aspects related to this theme. The seminal works, the prominent authors in the area, and the most recent scientific production were identified, in order to present a comprehensive and updated review on the subject. The analyzed literature points out that much of the success in destination management depends on the ability of the different actors to exercise their respective roles and is linked to the decisive figure of a strong coordinating and aggregating entity (Dmo) that strives to build a common vision of the destination.

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Author Biographies

Nathália Körössy, Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), Recife, PE, Brasil.

Doutora em Desenvolvimento Urbano (UFPE). Professora Adjunta IV da Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Docente do Departamento de Hotelaria e Turismo (DHT-UFPE) e do Programa de Pós-Graduação em Hotelaria e Turismo (PPHTUR-UFPE). Contribuições: concepção da pesquisa, revisão da literatura e discussão dos resultados.

Luciana Araújo de Holanda, Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), Recife, PE, Brasil.

Doutora em Administração (UFPE). Professora Adjunta IV da Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Docente do Departamento de Hotelaria e Turismo (DHT-UFPE) e do Programa de Pós-Graduação em Hotelaria e Turismo (PPHTUR-UFPE). Contribuições: concepção da pesquisa, revisão da literatura e discussão dos resultados.

Itamar Dias e Cordeiro, Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), Recife, PE, Brasil.

Doutor em Geografia (UFPE). Professor Adjunto da Universidade Federal de Pernambuco. Docente do Departamento de Hotelaria e Turismo (DHT-UFPE) e do Programa de Pós-Graduação em Desenvolvimento e Meio Ambiente (PRODEMA-UFPE). Contribuições: revisão da literatura e discussão dos resultados.

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Published

2022-09-19

How to Cite

Körössy, N., Holanda, L. A. de, & Cordeiro, I. D. e. (2022). Management of Tourism Destinations: conceptual aspects. Revista Brasileira De Pesquisa Em Turismo, 16, 2609. https://doi.org/10.7784/rbtur.v16.2609

Issue

Section

Educational Review