The rising pet market: hotels for cats and dogs in São Paulo city (Brazil)

Authors

  • Tatiana Afonso Universidade Anhembi Morumbi, São Paulo, Brasil.
  • Lorena Berdasco Universidade Anhembi Morumbi, São Paulo, Brasil.
  • Thais Medeiros Universidade Anhembi Morumbi, São Paulo, Brasil.
  • Mirian Rejowski Pró-Reitoria de Pesquisa e Pós-Graduação da Universidade Anhembi Morumbi, São Paulo, São Paulo, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.7784/rbtur.v2i4.120

Keywords:

Tourism and Hospitality. Lodging. Pet market. Characteristics and trends. São Paulo (city)/Brazil.

Abstract

This paper focuses on Hotels for dogs and cats in São Paulo city. Characteristics and tendencies are analyzed aiming to contribute to applied studies on the subject. It begins by bringing general data on pet market in the world and on hotels for pets in Brazil. Pets hosting is assessed through registers on the subject and interviews with managers of that kind of hotels, as well as with pet owners living in the southern part of São Paulo city. It could be stated that pet hosting is a rising market for two segments: a) exclusive pet hosting and b) shared hosting (people with their pets). Hotel products and services for pets mean both broadening of the hospitality concept, and diversification. It means also new professionals are needed at managerial and operational levels to attend pet owners´ expectations and pets comfort themselves.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Tatiana Afonso, Universidade Anhembi Morumbi, São Paulo, Brasil.

Bacharel em Turismo pela Universidade Anhembi Morumbi.

Lorena Berdasco, Universidade Anhembi Morumbi, São Paulo, Brasil.

Bacharel em Turismo pela Universidade Anhembi Morumbi.

Thais Medeiros, Universidade Anhembi Morumbi, São Paulo, Brasil.

Bacharel em Turismo pela Universidade Anhembi Morumbi.

Mirian Rejowski, Pró-Reitoria de Pesquisa e Pós-Graduação da Universidade Anhembi Morumbi, São Paulo, São Paulo, Brasil

Possui Graduação em Turismo pela Universidade de São Paulo (1975), Mestrado e Doutorado em Ciências da Comunicação pela USP (1985 e 1993) e Livre Docência em Teoria do Turismo e do Lazer pela USP (1997). Docente Titular do Mestrado em Hospitalidade da Anhembi Morumbi e Docente Colaboradora do Doutorado em Ciências da Comunicação da Universidade de São Paulo. Diretora Presidente da ANPTUR - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (2005 a 2007). Atuou como editora responsável da revista científica "Turismo em Analise" (1990 a 2006). Em sua produção científica, destacam-se artigos de periódicos, trabalhos de eventos e capítulos de livros, bem como os livros "Turismo e Pesquisa Científica", "Turismo Contemporâneo: Desenvolvimento, Estratégia e Gestão" e "Turismo no Percurso do Tempo". Tem experiência em docência e pesquisa em Turismo, com ênfase em programas de pós-graduação "stricto sensu" no Brasil e no Exterior, e em estudos relacionados à: ensino e formação turismo, produção e comunicação científica em turismo, e desenvolvimento e qualificação de destinações turísticas (currículo atualizado em 26/01/2009).
CV Lattes: http://lattes.cnpq.br/8468269699377558

Published

2008-11-01

How to Cite

Afonso, T., Berdasco, L., Medeiros, T., & Rejowski, M. (2008). The rising pet market: hotels for cats and dogs in São Paulo city (Brazil). Revista Brasileira De Pesquisa Em Turismo, 2(4), 102–123. https://doi.org/10.7784/rbtur.v2i4.120

Issue

Section

Articles