TOURISM IN THE INFORMATIONAL SOCIETY CONTEXT

Authors

  • Andréa do Nascimento Barbosa Cacho Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Francisco Fransualdo de Azevedo Universidade Federal do Rio Grande do Norte

DOI:

https://doi.org/10.7784/rbtur.v4i2.266

Keywords:

Tourism. Informational society. Information technology.

Abstract

This paper aims to analyze consumer behavior in informational society through a historical approach beginning at the first and second industrial revolutions. Social behavior is described as well as relations between work and leisure time. This paper also describes relationships between society and tourism by analyzing the consequences of technological evolution in travel and tourism. It focuses mainly on the use of Internet and its consequences in tourist market. The results showed that consumption of tourism goods and services has increased due to the use of new technologies, consequent lowering of prices and reduction of intermediation, as well as to the increasing tourist flows. It was a bibliographical research on books and journals.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Andréa do Nascimento Barbosa Cacho, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Mestranda em Turismo pelo Programa de Pós-Graduação em Turismo da UFRN. Bacharel em Turismo pela mesma instituição. Técnica em Turismo pelo IFRN. Guia de Turismo pelo IFRN. Atua na área de Turismo e Tecnologia da Informação.

Francisco Fransualdo de Azevedo, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Bacharel em Ciências Econômicas, com estudos realizados na Universidade Católica de Santos - São Paulo (3 primeiros anos do curso) e Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (2 últimos anos do curso); Licenciado em Geografia pela Faculdade Católica de Uberlândia - Minas Gerais; Mestre em Geografia pela Universidade Federal de Sergipe; Doutor em Geografia pela Universidade Federal de Uberlândia - Minas Gerais, com Estágio Doutoral na Universidade de Barcelona - Espanha, sob tutoria de Horácio Capel. Atualmente é professor Adjunto I do Departamento de Geografia da Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Tem experiência docente nas áreas de Economia, Geografia e Turismo. Pesquisador do CNPq. Coordenador de projetos de Pesquisa e Extensão.

Published

2010-11-04

How to Cite

Cacho, A. do N. B., & Azevedo, F. F. de. (2010). TOURISM IN THE INFORMATIONAL SOCIETY CONTEXT. Revista Brasileira De Pesquisa Em Turismo, 4(2). https://doi.org/10.7784/rbtur.v4i2.266

Issue

Section

Articles